ZALETY KORZYSTANIA Z SAUNY

BUDOWA SPA – KOSZTY INWESTYCJI
4 maja 2018
HAMMAM KOSZTY INWESTYCJI
4 maja 2018

Dbając o urodę w saunie, robisz również przysługę dla swojego zdrowia: hartujesz organizm i podnosisz ogólną odporność, przyspieszasz krążenie, wzmacniasz naczynia krwionośne, przynosisz ulgę nerwom.

Korzystanie z sauny ma wiele zalet dla urody, przede wszystkim wyglądu skóry. Dzięki wizytom w saunie:

  • gruczoły łojowe odblokowują się, a organizm pozbywa się nadmiaru sebum – dlatego sauna sprzyja osobom odchudzającym się, pomaga również w walce z cellulitem i niedoskonałościami skóry
  • z organizmu wraz z potem wydalana jest nadmierna ilość soli, co zapobiega zatrzymywaniu wody i puchnięciu
  • tkanki są lepiej ukrwione, a cera- dotleniona
  • skóra staje się gładka
  • organizm wolniej się starzeje
  • wydalamy nieczystości, metale ciężkie i toksyny
  • dzięki wytwarzanej w saunie większej ilości endorfin jesteśmy bardziej zrelaksowane
  • zastosowane po wyjściu z sauny kosmetyki lepiej się wchłaniają

 

Ogrzewanie w saunie ma główny wpływ na układ krążenia. Wywołuje w nim następujące zmiany:

  • rozszerzenie naczyń krwionośnych, połączeń tętniczo-żylnych i naczyń wieńcowych
  • dwukrotne zwiększenie szybkości przepływu krwi
  • przyśpieszenie akcji serca o około 50%. Częstość i głębokość oddechów na ogół nie ulega zmianie, mimo zmniejszenia ilości tlenu w powietrzu, W saunie organizm wydziela około 30 g potu, z czego tylko 1/3 ulega odparowaniu, reszta pokrywa ciało. Wraz z potem organizm pozbywa się wewnętrznych elementów przemiany materii, które nazywamy toksy­nami. Utrata wody po saunie może wynosić od 0,5 do 1,5 litra, Ogrzewanie powoduje także rozluźnie­nie mięśni oraz poprawienie ruchomości w stawach. Ochładzanie powoduje normalizację „zaburzonych” wcześniej procesów, tzn. zwężenie naczyń krwionoś­nych, spadek temperatury, wzrost wysycenia krwi tle­nem.

 

Ogólny wpływ sauny na organizm człowieka to:

  • odprężenie psychiczne
  • wzrost sprawności układu oddechowego
  • pobudzenie gruczołów dokrewnych
  • stymulacja układu odpornościowego
  • wzmocnienie siły mięśni i rozluźnienie stawów
  • oczyszczenie skóry
  • pobudzanie akcji serca i układu krążenia.

 

Pozytywne i długotrwałe efekty sauny występują przy regularnym (najlepiej dwa razy w tygodniu)
ko­rzystaniu i wpływają na:

  • zapobieganie infekcjom
  • normalizację zaburzeń ciśnienia krwi
  • poprawę krążenia w skórze, błonie śluzowej gór­nych dróg oddechowych
  • wzrost odporności na stres
  • pielęgnację skóry

 

Katarzyna Drabicka

 

Komentarze są wyłączone.